A robotfutásodhoz fontos, hogy hatĂ©kony stratĂ©giát alkoss a maximális pontszám elĂ©rĂ©sĂ©hez. Egy jĂłl kialakĂtott stratĂ©giával begyűjtheted Ă©s kiszállĂthatod az összes szállĂtĂłs feladatot (pl. a bĂşvár), belefĂ©rsz az idĹ‘be Ă©s sok pontot szerzel.
Kövesd az alábbi lépéseket, hogy eredményes stratégiát dolgozz ki!
Elsőnek nézd meg az összes feladatot és azok pontszámait! Határozd meg, hogy mennyi pontot érhetsz el, és milyen kombinációkban lehet hatékonyan megoldani az egyes feladatokat!
Tipp: CĂmkĂ©zd fel a modelleket a pontszámaikkal, hogy a munka közben is megnĂ©zhesd!
Fogaskerekekkel Ă©s tengelyekkel olyan mechanizmusokat Ă©pĂthetsz, amiket a robot motorja mozgat! Ezekkel olyan mozgásokat Ă©rhetsz el, amelyeket passzĂv rátĂ©ttel nem lehet megoldani!Â
Tipp: Ha a fogaskerekeket csak távol tudod elhelyezni egymástól, akkor használj láncot!
A passzĂv elemek olyan szerkezetek, amik a motor forgása nĂ©lkĂĽl is megoldják a feladatokat. Ezekkel nem használod a robotod motorait Ă©s több hely marad az aktĂv mechanizmusoknak!
Tipp: Törekedj arra, hogy minĂ©l több passzĂv elemet Ă©pĂts a hatĂ©kony rátĂ©thez!
Tervezzél a feladatmodellekhez mechanizmusokat, amikkel meg lehet oldani (elég egy kar is)!
Tervezd meg navigációt a körökhöz, hogy a robot gyorsan odajusson a modellekhez és logikus sorrendben oldja meg a feladatokat!
Tipp: Törekedj arra, hogy minĂ©l kevesebb mozgással navigálj, Ăgy nem vesztesz az Ă©rtĂ©kes idĹ‘bĹ‘l!
Egy egyszerű robottal programozz pár mozgássorozatot, hogy gyakorold a navigáciĂł kialakĂtását!
Tervezd meg a köröket Ă©s dokumentáld a vĂ©glegesĂtett stratĂ©giát, hogy a csapattagok minden rĂ©szletet pontosan ismerjenek! KĂ©szĂts vizuális tervet is egy digitális tervezĹ‘programmal!
Próbáld ki a FLL Tools – Draw Plan tervező eszközt!
Így digitálisan is be tudod mutatni a stratégiád.
A tervezĹ‘programmal Ă©s az elsajátĂtott tudással rajzold le az egyik robotköreidet!